sexta-feira, 31 de julho de 2009

Homenagem: Fitinha Michael Jackson

Criado pela BBDO para a MTV da Alemanha:

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Pesquisa mostra que pessoas afetadas pela marca da Apple se tornam mais criativas

Logo arco-íris da AppleA pesquisa não é nova: foi realizada em meados do ano passado, mas só chegou agora até nós (coisas da internet) e com certeza não ficou desatualizada desde então. Realizada pela Escola de Negócios Fuqua da Universidade de Duke, nos Estados Unidos, e pela Universidade de Waterloo, no Canadá, ela mostrou que pessoas expostas subliminarmente à marca da Apple registraram pontuações de 20 a 30 por cento superiores àquelas expostas, por exemplo, à da IBM.

De acordo com Gavin Fitzsimons, professor de marketing e psicologia da instituição, o estudo envolveu uma exposição de marcas praticamente imperceptível (cerca de 30 milissegundos) — bem diferente de quando somos expostos diretamente a centenas ou milhares de marcas todos os dias no nosso dia-a-dia.

Assista ao vídeo (em inglês):

Clique aqui para assistir ao vídeo incorporado.

Talvez o “Pense diferente” (“Think different”) fosse mais do que um simples slogan… ;-) E Gavin garante que nem a Apple nem nenhuma das outras empresas pesquisadas patrocinaram ou sequer foram contatadas acerca da pesquisa. Interessante. :-D

[Dica do Pedro Pimentel, obrigado!]

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Google Images reposiciona opções avançadas em coluna lateral retrátil

Google - GêAos poucos, todos os serviços de busca do Google vão migrando para uma nova interface de filtragem de resultados baseada numa coluna lateral retrátil, acessível pelo link “Show options…” logo abaixo da caixa de digitação de palavras-chave. O modelo já existe na própria Google Search — conforme avaliamos recentemente — e chega agora ao Google Images.

No exemplo abaixo, por exemplo, eu comecei fazendo uma busca por “apple” e depois pedi que ele filtrasse os resultados por imagens com 512×512 pixels de resolução (ícones grandes do Mac OS X Leopard), que fossem fotos e que estivessem em preto-e-branco. Olha só que bacana:

Opções no Google Images

Pelo link inferior, “Reset options”, é possível voltar ao estado original da busca, sem qualquer opção avançada.

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Cientista de Obama diz “Regime Planetário” de aborto forçado e campanha de esterilização em massa é a saída!

Peter J. Smith

WASHINGTON, D.C., EUA, 13 de julho de 2009 (Notícias Pró-Família) — Embora a escolha do presidente Obama como cientista mais importante do governo americano tenha recebido aprovação unânime do Senado americano em março, pouca menção se fez da carreira do professor de Harvard John Holdren como auto-proclamado “neo-malthusiano”. Nessa posição, Holdren defendeu o controle populacional compulsório nos EUA, inclusive aborto forçado e a adição de agentes esterilizantes na água de beber, e a criação do que ele literalmente chamou de “regime planetário” que imporia a execução dessa campanha a nível mundial.

O Presidente Barack Obama declarou em dezembro que ele havia nomeado Holdren como diretor da Secretaria de Ciência e Políticas Tecnológicas (SCPT) como parte da missão de seu governo de promover uma ciência imparcial. A meta, disse Obama, era proteger “inquirições livres e abertas” e “garantir que fatos e evidência jamais sejam torcidos ou obscurecidos por políticas ou ideologia”.

“É sobre prestar atenção ao que nossos cientistas têm a dizer, até mesmo quando é inconveniente — principalmente quando é inconveniente”, anunciou Obama.

Ocupando a posição científica mais elevada no governo de Obama, Holdren ajuda o presidente como diretor da Secretaria de Ciência e Políticas Tecnológicas e co-diretor do Conselho de Assessores de Ciência e Tecnologia do Presidente. Holdren acumulou uma lista impressionante de credenciais para seu nome: ex-presidente da Associação Americana para o Avanço da Ciência (AAAC), membro da Academia Nacional de Ciências, ex-professor de Políticas Ambientais da Faculdade Kennedy de Governo na Universidade de Harvard, ganhador do Prêmio de Meio-Ambiente Volvo de 1993 (junto com o proponente de controle populacional Paul Ehrlich), e outros.

Contudo, nada revela melhor as opiniões envolvendo ciência e políticas globais do Assessor Científico de Obama do que seus livros sobre questões ambientais, que ajudam a dar um quadro do homem que ocupa posição de autoridade no círculo mais interno dos assessores científicos do presidente.

No começo de fevereiro, a revista FrontPage revelou pela primeira vez que Holdren havia proposto calmamente muitas prescrições para uma cruel campanha de controle populacional que se poderia aplicar aos Estados Unidos num livro publicado em 1977 intitulado “Ecoscience: Population, Resources, Environment” (Eco-ciência: População, Recursos e Meio-Ambiente). Holdren escreveu o livro juntamente com Paul e Anne Ehrlich, defensores do controle populacional, com a premissa básica de que os governos podem restringir os direitos humanos individuais “onde a sociedade tem um interesse urgente e subordinativo na regulação do tamanho da população”.

Exemplos apresentados pelos autores incluem a possibilidade de aborto forçado para atender cotas populacionais, esterilizar populações por meio da contaminação propositada do abastecimento de água com drogas de infertilidade, obrigar mães solteiras e adolescentes a escolher entre aborto e dar seus filhos para adoção e a imposição de um “Regime Planetário” para impor a execução de políticas de controle populacional, com um mecanismo de execução da lei sendo uma força policial transnacional global.

“Aliás, concluiu-se que as leis de controle populacional compulsório, incluindo até leis que exigem aborto forçado, poderiam ser sustentadas sob a Constituição existente se a crise populacional se tornasse suficientemente grave para colocar a sociedade em perigo”, escreveu Holdren na página 837.

Holdren defende essa afirmação na página seguinte declarando que “nem a Declaração de Independência nem a Constituição mencionam um direito de se reproduzir” e que para a sobrevivência da sociedade, o governo pode tanto forçar as mulheres a ter filhos quanto forçá-las a abortar.

Famílias grandes são um alvo especial de Holdren e dos Ehrlichs, que escrevem que os pais de tais famílias “contribuem para a deterioração social geral produzindo excesso de filhos” e “a lei pode exigir que essas famílias exercitem responsabilidade reprodutiva”.

Holdren avança várias idéias para o controle da fertilidade compulsório. Ele declara (págs. 786-7) que “esterilizar mulheres depois de seu segundo ou terceiro filho” pode ser mais viável do que esterilizar homens, propõe uma “cápsula esterilizante de longa duração que se poderia implantar debaixo da pele” na puberdade e então “podendo ser removida somente com a autorização do governo, para um número limitado de nascimentos”.

“Adicionar um agente esterilizante à água de beber ou alimentos básicos é uma sugestão que parece deixar as pessoas mais horrorizadas do que propostas para controle da fertilidade involuntário”, diz Holdren.

“Aliás, isso introduziria algumas questões políticas, legais e sociais bem difíceis, sem mencionar os problemas técnicos. Tais agentes esterilizantes não existem hoje, e parece que não estão sendo desenvolvidos. Para ser aceitável, tal substância teria de atender a alguns requisitos um tanto rígidos: tem de ser uniformemente eficiente, apesar de doses amplamente variadas recebidas por indivíduos, e apesar de graus variados de fertilidade e sensibilidade entre indivíduos; tem de ser livre de efeitos colaterais perigosos e desagradáveis; e não pode ter efeito nos membros do sexo oposto, filhos, idosos, bichos de estimação ou gado”.

Holdren propõe nas páginas 942-3, um mecanismo máximo de execução na forma de um “Regime Planetário — um tipo de super-agência internacional dedicada a questões de população, recursos e meio-ambiente” que controlariam e distribuiriam todos os recursos naturais e decidiriam também “o tamanho ideal para a população mundial”.

“O controle do tamanho da população poderia ficar sob a responsabilidade de cada governo, mas o Regime teria algum poder de forçar a implementação dos limites aceitos”, declara Holdren. No começo Holdren havia mencionado a criação de “uma organização internacional armada, um equivalente global de uma força policial” (pág. 917) como um meio de conquistar a segurança internacional.

Leia as citações e trechos de “Ecoscience” com fotos e scans do texto original via o blogueiro ZombieTime aqui.

Traduzido por Julio Severo: www.juliosevero.com

Fonte: http://noticiasprofamilia.blogspot.com/2009/07/cientista-mais-importante-de-obama.html

Veja também este artigo original em inglês: http://www.lifesitenews.com/ldn/2009/jul/09071401.html

Copyright © LifeSiteNews.com. Este texto está sob a licença de Creative Commons Attribution-No Derivatives. Você pode republicar este artigo ou partes dele sem solicitar permissão, contanto que o conteúdo não seja alterado e seja claramente atribuído a “Notícias Pró-Família”. Qualquer site que publique textos completos ou grandes partes de artigos de Notícias Pró-Família ou LifeSiteNews.com em português tem a obrigação adicional de incluir um link ativo para “NoticiasProFamilia.blogspot.com”. O link não é exigido para citações. A republicação de artigos de Notícias Pró-Família o LifeSiteNews.com que são originários de outras fontes está sujeita às condições dessas fontes.

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Julgamento de Rozângela Justino: acusada de oferecer tratamento psicológico às pessoas que desejam abandonar o homossexualismo

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Por Leonardo Gonçalves

Hoje, 31 de julho, o Conselho Federal de Psicologia (CFP) estará julgando o caso da psicóloga Rozângela Alves Justino. Ela é acusada de oferecer tratamento psicológico às pessoas que desejam abandonar o homossexualismo, o que supostamente contraria a Resolução 1/99 da CRF, a qual considera que a “homossexualidade não constitui doença, nem distúrbio e nem perversão”.


Psicologia ou Filosofia?

Assim como as demais ciências, a psicologia também tem sido permeada pelos pressupostos pós-modernistas, entre os quais está o relativismo, escola filosófica que nega a existência de verdades absolutas. A contradição do relativismo é óbvia, pois ao dizer que não existe verdade absoluta, eles impõem o relativismo como verdade (e absoluta, pois não aceitam opiniões contrárias). Sobre esta intromissão da filosofia no campo da psicologia e suas conseqüências, Rozângela argumenta:

“Assim, no campo intelectual, estas teorias e suas práticas disformes, inconsistentes e inconsequentes vêm pervertendo não somente a ordem social como também os conceitos científicos, o que se reflete no ser humano que se encontra em estado de sofrimento, acrescentando-lhe mais dor, especialmente ao que deseja procurar apoio e não encontra o acolhimento desejado, bem como seus familiares. Este é o reflexo mais perverso desta “impostura intelectual” com finalidades políticas e econômicas”. (1)


Opção ou Determinismo genético?

Apesar de existir uma grande pressão por parte de grupos homossexuais militantes, ainda não está comprovado que o homossexualismo é genético, permanecendo, portanto, a hipótese do homossexualismo como uma opção do indivíduo. Os diversos casos de pessoas que foram homossexuais e em algum momento abandonaram a prática oferece a evidencia necessária para corroborar a hipótese de que o homossexualismo é opcional, e não o produto de um determinismo genético.


Direito constitucional

Para se defender-se das acusações, Rozângela pretende valer-se do artigo 5º da nossa Constituição Federal, que garante a “liberdade de pensamento, liberdade de expressão e liberdade científica”. A opção sexual também é um direito inalienável: Ninguém é obrigado por lei a permanecer homossexual ou heterossexual durante toda vida. Contudo, ao colocar-se entre Rozângela e seus pacientes, o CRF parece pressupor que o homossexualismo é uma condição inalterável (o que comprovadamente não é), além de inverter os papéis, fazendo parecer que Justino obriga seus pacientes a abandonarem a homossexualidade, quando o que acontece é justamente o contrário: São eles que, insatisfeitos com a sua opção sexual, procuram ajuda profissional para mudar esta inclinação.


Uma profissional capacitada...

Valmir Nascimento Milomen (2), jurista, pós-graduado em direito, chama a atenção para o fato de que, “no plano jurídico, a Constituição Federal estabelece que é livre o exercício de qualquer trabalho, ofício ou profissão, atendidas as qualificações profissionais que a lei estabelecer (art. 5.º, inciso XIII)”. Neste caso, cabe recordar o excelente currículo profissional de Rozângela Justino:

1) Graduada em Psicologia desde 1981;

2) Especialista na área clínica e escolar/educacional (reconhecida pelo próprio Conselho Regional - RJ);

3) Pós- graduada em Psicodrama com a tese “Homossexualidade X Heterossexualidade – uma possibilidade de resgate da heterossexualidade”, pelo Centro de Psicodrama do Rio de Janeiro.

4) Treinamento em EMDR (conhecido como a terapia do estresse pós traumático), pelo EMDR Institute Inc.;


Milomen, ao comentar o Artigo 5º da constituição, acrescenta:

“Temos aqui uma norma constitucional de eficácia contida, a requerer lei ordinária para sua regulamentação, e consequentemente, restringir a atuação profissional. Veja bem. Lei ordinária, e não uma simples resolução do conselho de classe, que no caso em questão, exorbita a sua competência, ferindo, portanto, o principio da legalidade” (3)


Estamos aguardando o resultado deste julgamento, e a qualquer momento estaremos informando nossos leitores sobre a decisão do CRF.


***
1. Rozângela Justino, no seu blog
2. Valmir N. Milomen em seu site pessoal.
3. Ibid.

Fonte: [ Púlpito Cristão ]

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quinta-feira, 30 de julho de 2009

Starbucks - A logomania

In this post I will be presenting you the history and variations of the Starbucks logo. I have compiled several publications on this topic and I have also included some of my own observations. Hope you enjoy it!

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The first logo of Starbucks resembled a “cigar band” (#2) with a Melusine (#1 – the two tailed mermaid) inscribed in it. Sirens or otherwise known as mermaids were believed to be seducers.  There is an obvious psychological association between the lure of the fresh roasted coffee, spices, or tea and that of the mythological enchanting creatures.

Michael Krakovskiy is giving some valuable and interesting information on the Starbucks logo creation in his web-post How the Starbucks Siren Became Less Naughty . The first logo (#2) was created in 1971 and in comparison to the Melusine (#1) one can “…[n]otice that the graphic designer removed the belly button, the unattractive shading around the bulging tummy of the 15th century siren and merged the tail-legs to remove the suggestion of naughty bits. The logo Siren also smiles a little while its 15th century doppelganger is looking rather grim. Other than that it’s clear that this is exactly the image that he or she was using.”

Later on, in 1985-86, Il Giornale (the first coffee drink concept store in Seattle) had its logo designed (#3 and #4) by Doug Fast (the designer of the green Starbucks logo – #5 and #6). In his book Pour Your Heart Into It: How Starbucks Built a Company One Cup at a TimeHoward Schultz shares about Il Giornale: “Our logo reflected the emphasis on speed. The Il Giornale name was inscribed in a green circle that surrounded a head of Mercury, the swift messenger god.” [pg. 88] What is not wide-spread is that Howard Schultz was still an employee at Starbucks when he opened Il Giornale.

Soon after, in 1987, the owners of the Starbucks decided to sell the business and Schultz “[...] jumped at the chance to buy Starbucks and remake it into the espresso bar concept he had just begun at Il Giornale [...]“. As one can easily see, the 1987-1992 logo (#5) is partially based on the Il Giornale logo (#4). The siren is more stylized, the breast is hidden, but the belly button is still shown.  As Doug Fast explains in a letter to Krakovskiy : “I did the green “full siren” logo with a stronger, simpler, read for reproduction. The SBUX type was HAND DRAWN and based on the typeface, Franklin Gothic (this was pre-computer, folks) and had to be drawn so it bent well, around the circle. We submitted the logo to Howard, one with a red color and one in a green color. He picked the green color option”.

The current green logo (#6) is a cropped and zoomed version of the siren. There is only a hint of the tails – people not acquainted with the previous versions of the logo might be confused what exactly are those things next to the mermaid’s head. Currently, Starbucks came up with a newer version of the old “cigar band” logo, in which the lines are clearer, the belly button is removed, and the chest of the Melusine is hidden by her hair. The company have done this most probably to evade the possiblity of being accused of using an offensive image.

The #7 logo is a neon sign, variation of the logo, used only at certain locations worldwide. #8 is the logo of the Starbucks Workers Union – same concept, but as you can see the mermaid is replaced by the Workers Union logo. For further reference you might want to check out the article “The Evolution of the Starbucks Logo”.

Similarly to most of the American brands that overwhelmed the world, Starbucks is also being associated with a negative brand image. The company has been accused of exploitation, low worker’s wages and benefits, putting small coffee shops out of business (the so called mom and dad shops), and last but not least being unsustainable and not environmentally friendly.

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As you can see above, there are many variations of the Starbucks logo, which are oriented towards sending a message to the consumer and increasing public awareness. Once you scratch couple of the Starbucks letters, you can come up with variations likeBuck Off – [to cause, to fall off] (#10) or Fuck off (#11 and #12). #10 (found on Flickr.com) is a stylized and modified version of the original, while #11 and #12 are simply made by scratching certain letters and elements to arrive at the “Fuck Off” slogan, the middle finger in #11, and the horns in #12. Recently, a film called “Buck off” was released. Louis Louzou is narrating the tale of the campaign against the St James’s Street Starbucks.

There is also a worldwide uproar against the high coffee prices that Starbucks maintains – see logos #13 to #19. It is well known that coffee is a high gross marginconsumer product, meaning that the price mark-up is usually an extremely high % in the coffee industry. Thus, big corporations like Starbucks are charged with unethicalbehaviour – paying cents to crop producers and minimal wages to employees, while at the same time selling a cup of coffee for $5. Along those lines go all the logos I have compiled in the banner above.

In #23 Joder is in Spanish slang and means Fuck, so the connotation it bears is the similar to the other logos presented in this group. #24 to #26 are logos that contain religious elements, even a citation from the Bible in #25. You might wonder what is #27 doing in this image, but I guess that most probably this logo was created in reaction to the dubious practices (like “greedy expenses and large salaries”) of BBC’s senior managers.starbucks_logo_3aa

The four logos in this third collective image are associations made between Starbucks and two other big companies – BMW and Apple. In the BMW case, apart of the simple geometrical identity, I see a positive imaging of Starbucks – the idea behind seems to be that the coffee at Starbucks is like the BMW among the cars. I will leave the judgment to you.

The Apple case is a little bit different. In 2007, Apple and Starbucks announced music partnership – Starbucks customers (in participating locations) will have a free access to iTunes online music stores onto their iPods or iPhones. It is obviously a marketing campaign aiming at allying the two big “modern and trendy” American brands that conquered the teenage world despite the widely accepted negative image (especially in Europe). It is more than cool to drink from a Starbucks cup, while listening to your iPod ;)

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In this fourth collection the twist on the logo is different. Here I have compiled the so known rip-offs. Some of those logos can easily fall into the copycats’ folder, but for others it is only certain elements that are taken. The former can be easily spotted and believe it or not, there are all existing brands. I will not dwell upon the corporate success of those coffee shops or stores that ripped off the Starbucks logo. More interesting to me are the common elements and the location of those places.

Obviously, the green colour, the font and bolding of the letters, the stars (both as graphic element or contained as a word somewhere in the naming) on both sides are present in the most blatant rip-offs. For example #34 is an online locator for independently owned stores, aiming towards people that prefer to drink their coffee innon-corporate owned cafes. #35 is a coffee shop based in San Diego, CA, #36 –Taiwan’s largest coffee chain with more than 230 locations, #37 – South Korea, #38 – Mexico, #39 – Addis Ababa, #40 – Shanghai Xingbake (xing-‘star’ in Chinese, bake is the phonetic rendering of ‘bucks’), #41 –  China, #42 – Harbin, China, #43 – Japan, #44 – Taipei, #45 – Shanghai, #46 – Iran, #47 – Downtown Middleburg, #48 – Mt. Clemens, Michigan, #58 – Marina Del Rey, CA, and #59 – a hair-dressing studio that used the ‘Siren’ as a part of its name. As you can see for yourself those can be easily mistaken for a Starbucks logo, but some of them are not even in the coffee industry.

As for the other logos included in the same picture, it can be argued that some of them are not rip-offs, but are rather inspired by the seal stamp design approach, which is quite plausible. As for #52, the logo might imply that it is a brand owned/supported by the famous actor Al Pacino, but Pacino as the actor is spelled with one ‘c’, while the brand is with double ‘c’. It is a common Italian name, but the silhouette resembles the famous actor as well. The slogan contains a movie starring Pacino. The overall design is following exactly that of Starbucks, but with different colours.

I still wonder, where lies the thin line between speculation with imitation and the use of established etalon like the seal stamp. Is it better in such an industry as the one of coffee concept shops to be unique or to mimic what is already created a hype and setted a trend?

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I will conclude the Starbucks Logo Mania with this fifth gallery, which compiles the so called ‘fun’ variations. As you can see, the Starbucks permeated in conceptually different areas of our lives. #62-64 are simply versions of the original, featuring different elements. The marmaid is substituted by a fair dj lady in #62, while in #63-64, the siren is  replaced by a dancer and a fire, respectively.

The Star Wars – Starbucks association is one that comes to mind easily. There is a graphic design diversity starring Lucas’s personages - see #65-69.

#70 is a Photoshop Challenge : Improve the Strabucks Logo. Most of those variations are straightforward.

#76 I find interesting to look at – ‘Queen Esther’ (esther=star) – a Jewish Queen. There are speculations about Starbucks being of Jewish origin, but there are no proven ties.

The rest of the logos are simply cartoon modifications of different kind – #78 The Simpsons, #79 Southpark, #80 Manga, #81 a stylized Starbucks siren. The last logo in this collection is a blend between that of Grateful Dead and Starbucks. The former partnered with the coffee chain to create a new 2CD compilation – Eternally Grateful.

I bet there is much more to be said about Starbucks and their brand identity, but I will refrain from being too wordy or judgmental. What I wanted to do is just to compile a collection of Starbucks inspired logos that will prove by its mere display that the Seattle- based corporate giant had penetrated various levels in our everyday lives, motivated, annoyed, and provoked many throughout the world.

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McDonald’s - A logomania

 

In this post I will meet you with more detail on the creation, different uses, and variations of the McDonald’s golden arches logo. Similarly to Starbucks, McDonald’s is a global powerful corporate player and one of the pioneers in the fast food chain-restaurant business.

Likewise all businesses, it started on a small scale with a single location in Southern California. In 1937, McDonald’s was first a restaurant that sold hotdogs, orange juice, coffee and tea. Then, it was moved to San Bernardino and it was converted to a BBQ restaurant. Soon after, an investigation of sales showed that hamburgers accounted for 80% of items sold. That is how the switch was made – from a BBQ to a fast food chain. For more on McDonald’s history click here. Let’s focus on the logo :

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In the begining there was the chef character named “Speedee”  ( #1 and #2. )  Then, in 1953, the arches were introduced. One of the founders, Dick McDonald sketched a pair of stylized yellow arches on both sides of the new outlet in Phoenix, Arizona. On #5is one of the McDonald’s history museum locations. When the arches are viewed from an angle they resemble the letter M. From this reminiscence came the concept of the new logo, introduced in 1962, and designed by Jim Schindler.

The vintage cup on #3 is a McDonald’s waxed paper cup from the 1960s for milkshakes. It is part of “The All American” advertising campaign ran by McDonald’s at the time.

The logo expert Andy Payne, creative director of Interbrand, said: The interesting thing about this logo is that it was born of architecture. The arches were a design to be used in a building and that has created the unique nature of the “M”. It does rely on colour, in that you might not recognise it as McDonald’s if it was not yellow and red.”Later on, in 1968, the name ‘McDonald’s’ was adjoined with the McDonald’s logo.

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There are numerous variations of the arches as you can easily see. What is the difference you might ask? Well, to me it was fascinating to try to decipher the different advertising messages that a variation in the shape, colour tint and colour choice, orientation and size, could propose.  For example, in #12 and #14, the edgesare sharper, which speaks of a more solid, business-like and  corporate character. On the contrary, #10 apparently targets a funnier, happier, and more casual audience. This ‘M’ is used mainly when advertising to children. The wider arches, the brighter yellow, and the imitation of a drawing are all elements that contribute to the attempted young-spiritted vision. Another use of wider arches is when the logo is utilized as a street/road sign – the thicker arches are seen easier from the passing cars. On famouslogos.orgthere is an analysis that contributes to the statement above: “The simpler the font of the logo, the more radiant it becomes for the spectator.”

The psychology of the colours used is another widely discussed topic, especially when it comes to advertising. The red is believed to be the colour of agressiveness, passion, vitality, and strength. Furthermore, it is known to raise blood pressure and evoke hunger. The McDonald’s logo is using a loosely analogous colour palette with a dominant yellow. “Yellow, much like red, can have conflicting messages. It can represent sunshine and happiness or caution and cowardice. Yellow is bright and highly visible which is why it can often be found on caution and other road signs. Yellow is often used in logo design to get attention, create happiness and warmth.” (colours info 1,2) May be that is why most of McDonald’s road signs are lighted in bright yellow, while the interior of the restaurants is usually accompanied by red couches and accessories.

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Nowadays, there is a lot of societal pressure on big corporations to be greener and McDonald’s responds correspondingly. They launched an energy efficiency projectaccording to which most of their restaurants will be transformed into greener and self-sustainable buildings in the near future. For the time being, the first LEED®-Gold restaurant is located in Chicago. Apparently, they used the green colour in #15,17 in order to communicate the newly adopted practices.

As for #16, it is the easily recognizable Drive-thru logo – the ‘M’ (the logo metaphor for the restaurant) on wheels. #18 shows the difference between the fake and real logo on red background. I can spot that McDonald’s has a  tendency for using much more only the golden arches as compared to using the arches with the letter inscription “McDonald’s”. Of course, this happened progressively with the years, once the ‘M’ transformed into an icon of the fast-food restaurant.

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Ronald McDonald a clown brand character that goes hand in hand with every McDonald’s restaurant. For years, McDonald’s has been critisized for its vigourous advertising, targeted at children. To every person, knowledgeable of basic marketing concepts, it is obvious that the fast-food chain aims at getting children as customers, provoking emotional bondage and, consequentially, converting them in loyal customers once they grow up. Bright  and fun colours, as well as, thick, easy to recognize lettering are accompanying the happy meal packaging. (see #30-Japanese Happy Meal, #29, #28, #27, and #26 – Loving Athletics, behind which flashes the promotion of a healthier lifestyle for children).

As for Ronald McDonald, he became the most famous clown among North American children, may be even among children worldwide. (I wonder if “It” by Stephen King has something to do with Ronald – may be a malicious cousin? ;) #20-24 all represent logos of the Ronald McDonald’s Charity House. The logo of the house is easily associated with McDonald’s not only because of the ‘M’ on Ronald’s glove, but also simply by the use of colours – #22 – the yellow sun + the red heart.

“We love to see you smile” is a wide known McDonald’s slogan. In #25 you can see that along with the mentioned slogan, there is a stylized logo with an added smile. Everyone that had ever worked in McDonald’s knows that smiling is one of the laws of good customer service. The multinational company seeks to achieve an emotional bondage on a personal level with its customer.

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This next banner compiles logos used by McDonald’s for their corporate and employees’ team along with different sports sponsorships initiated by the multinational.

#31 stands for the newly launched StationM, which is a blog where employees from around Canada and USA can share their experiences and thoughts. #32 and #34are representing the new logo that the franchise is using to mark a restaurant with an internet access – the ’M' substitutes the ’A' in the @ – clear and simple. #33 is a logo used for McDonald’s LIVE Tour featuring musical guests and free concerts across the USA. As you can see, the unmistakable ‘M’ can be transformed and inscribed in nearly anything - that is why it is considered to be a winning design.

#35 is the new Manager’s News and Crew News set of masthead logos, designed byFaust,  for the in-house publications of McDonald’s Corporation. Faust created complementary logos and layouts that projected professionalism, friendliness, and association with the McDonald’s “i’m lovin’ it” feel.

McDonald’s corporation suffered a lot of bad word of mouth and accusations of promoting unhealthy lifestyle. But either to counteract or for some other reason, the multinational has been involved widely in sponsoring sports events and whole tournaments. It is one of the official Olympics partners and its logo is usually depicted next to the relevent Olympics one (#36-37).  #39-45 are showing McDonald’s involvement in All American High School Basketball Games that have been organized for more than 32 years now. #46-50 respectively represent the sponsorship of soccer tournaments. ‘I’m lovin’ it’ is complemented by ‘keep kicking’ .

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You might be wondering why the ‘M’ is greenish in #51? Is it really a McDonald’s or some fake double? It is a McDonald’s, but it is located in Sedona and is subject to the city’s zoning laws. The latter called for the restaurant to agree to construct teal arches and to lower the sign to the ground so it’s not a public eyesore.

#52 is one of the 20 restaurants which are locally owned and operated by Baxter Enterprises Incorporated, a family business. I included this one because it shows how the McDonald’s franchise is subject to local differences not only on a worldwide scale, but also on a national level.  mac_7

The banner above is pretty self-explanatory – the relatively new McCafe, again walking hand in hand with the golden arches and containing the ‘Mc’-prefix. An interesting fact is that the McCafe is spreading fast enough to perform as an direct competitor of Starbucks.

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I also included a series of print ads which I find effective and creative in the interpretations of the golden arches logo. For example, in the McFlurry ads – #56-57- the flip-flops and the sand buckets instantly inflict a summer feeling, while at the same time, reinforcing the ’M'-arches.

#59 is a little bit controversial and I believe that McDonald’s signed it off at some point. As to #60, I find it is a brilliant brand concept to use 3 arches to portray the half price of the second item (1 item= 1 ‘M’).

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As I mentioned above, McDonald’s varies from country to country. There are not only different items on the menu, but the slogans and the signs are slightly diverse. For example, only in Canada the ‘M’ has a maple leaf in the middle (#64-67) and the slogan “I’m lovin’ it” is translated in Canadian French. #62 is the German variant – the arches are more sharp most probably due to the orientation of Germans towards professionalism, stability and perfectionism. In #69, the map-like outline of Australia is suggesting the location of the McDonald’s. #71 is in Cyrillic, #74-in Arab, #73-Portoguese, and so forth. Every restaurant is designed in a way to accomodate the particularities and cultural differences across the world – for example, in France, the restaurants have much more European look, the red is a lot darker, and the interior and exterior design are resembling old-school sandwich/lunch/brunch places.

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When you are designing or using a McDonald’s-style logo it’s good to get familiar with the General Guidelines and Restrictions for the Use of McDonald’s Trademarks and Logos and the McDonald’s Logo Usage Guide.

A restriction found on McDonald’s website states the following: Do not use “Mc” or “Mac” to create a new word that is not associated with McDonald’s, such as the word “McMansion” to describe a large home. But in reality, there are couple words, that are compiled from the ‘Mc’ prefix + the word itself, which are widely used. In his book “The McDonaldization of Society”, George Ritzer describes McDonaldization as the process by which the society assumes the characteristics of a fast-food restaurant. Yet, another example is McJob, which stays for “[...]a low-paying, low-prestige job that requires few skills and offers very little chance of intracompany advancement.”

I have already talked a bit about coulouring. Now I will investigate the symbolism of the arch. Of course, no final conclusions can be made, and certainly, the information on the meaning of colour in psychology is much more reliable than the one found on symbolism of arches. In general, to an arch is referred as to a gateway, a door to something beyond, or a passageway. Arches are also widely used in brigde construction (the bridge is a form of a passageway, see also #90;). Furtheron, as I read logotales.com, the arches may signify a shelter under which you can get a refuge, or a safe place to have your break and eat. Another interpretation I found logoorange.com, is that “… [the company] called the logo Golden arches firstly, to input the idea that owning one McDonald’s franchise is like having a gold mine.” As a result, this logo is labelled as “part of Americanization and American cultural imperialism”

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As in the Starbucks Logo Mania post, I will try not to take any side, I will try to stay objective and unprejudiced, will avoid criticism and attempt to deliver only food for thought. All the big corporations like McDonald’s are being often critisized andaccused of wrong and ambiguous practices. At the same time, there is a flip side of the coin - the more money they earn, the more they give out to charity. Among many other criticisms, McDonald’s has been held liable for some of the deforestation of the Amazonia, and it has been accused of promoting the fast food meat diet and, thus, increasing obesity levels.

In #75, there is a conspiracy theory involved, namely, the Two Pillars of Freemasonry and the Golden Arches of McDonald’s. In this theory, the arches are explained to contain hidden meaning and symbolism. If you take a closer look at #75, you will see that “[...] the Golden Arches intercept both the central, and outer edges of the letters McDonald’s, therefore slicing the word up, using pyramid numerology – 12321. The letters highlighted by the Golden Arches, can be rearranged to spell the word Mason.” It is an interesting theory, but I cannot account for its truthfulness and I will leave the judgement to you.

#79 is a referral to the ‘McLibel’ lawsuit, in which two British activists were being sued by the McDonald’s Corporation for distributing information that was damaging to McDonald’s reputation. You can read more about the emblematic lawsuit here. The rest of the collection presented above is mainly taken from political/anti-McDonald’s corporate practices campaigns. One of the biggest organizations dealing with protesting against exploitation and wrong advertising practices of the giant of fast-food restaurant business is McSpotlight.

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The banner above is the second part of the Anti – McDonald’s campaigns and protests. The arches are flipped horizontally in #92, 99, and #101, the slogan for the McCruelty campaign is transformed to the provocative question “am i lovin’ it?”  or simply “i’m hatin’ it”. The motivation behind this campaign is clearly portrayed by the visual aids and the transformation of McDonald’s packaging, logo, and slogan.

Many documentaries like the 2004 “Super Size Me” criticize the quality and nutritional facts about the food sold in McDonald’s. McShit obviously is aiming at the same target. And it seems that the problem is not so much the bad food, but more the indulgence in overconsumption of fast-food due to the promotion of such lifestyle.

To most post-communist countries like Russia, Czech Republic, Poland, Bulgaria, Ukraine, and the rest included in the Eastern European communist bloc, the coming of McDonald’s usually symbolized the end of the cold war and the dawn of capitalism. But is it better? Is the McLenin (#103) just a juxtaposition of Capitalism to Communism or is it a sign of the equality/similarity between the two?

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In the logo collection above, I have compiled funnier images with creative messages.#104 is a just an imitation of a  real McDonald’s restaurant. It was used in the movie“Coming to America”- to me it seems as one of the abundant publicity stunts, used by McDonald’s or any other American corporate giant, to popularize the American Dream.#105106, 108110 are self-explanatory. #109 and #107 are my favourites - #107features couple of the emblematic American brands on a washroom pictogram, while#109 chose to start from the slogan “i’m lovin’ it” and then analogously tie in the two condoms in the ’M’.  

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As you can see from this marijuana collection, the ‘McDonald’s’ name is substituted by ‘Marijuana’ or ‘Puff and Stuff’ in #112, while the slogan ”Over 1 billion sold’ is taken over by ‘Over 1 billion stoned’. On #113, the road sign was painted green and changed to read “Over 8 million rolled dude”.

Compared to Starbucks, it seems that McDonald’s has much less trials for imitation or blatant rip-offs of their logo. It is quite obvious that #116-118 are attempts of copying McDonald’s brand identity. #115 cannot be viewed as a rip off  since it belongs to the McDonald’s corporation. It is again a simple variation of the original McDonald’s logo – this time there is only one arch or half of the ‘M’, which is being transformed to an ‘H’ for hotel. Unlike McDonald’s restaurants, the Golden Arch Hotel, with its four stars, is targeting the high end business/leisure segment.

#116 is an obvious rip-off - the arhes are slightly different, the ‘Mc’ is present , the main colours used are similar, even though, not as bright as in McDonald’s. In #118, located in Russia, the colours seem identical to those of ’McDo‘ (the way they call McDonald’s in French Canada) and ”Mak” is the equivalent of “Mc” in Cyrillic.

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#119-121 are just examples of other companies that use the arch as an element in the creation of their logo. In #119, the arch is wider in order to accomodate the ’s’ and  ‘a’ underneath the ‘M’. With #120 they are more skewed and, last but not least, the well known Motorola logo (#121) resembles the most the arches of a bridge.

In conclusion, I have to say that the Golden Arches logo has become an insignia of the multinational business expansion. The red and yellow colours are still regarded as a stamp of business traits of the fast-food industry. The ‘M’ has grown to be used as a synonym of capitalism or globalization. Along with Coca-Cola, Nike, and Starbucks, McDonald’s sticks unforgettably into the consumer’s mind as simply American in origin and absolutely global in citizenship. With it’s design simplicity and unique forms , the logo conveys in a very good manner this message.

daqui

 

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Pepsi: Video mostra sua evolução!

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Honduras é a fortaleza sitiada - Uma verdade!

Bruno Pontes

Honduras é uma fortaleza sitiada por bolivarianos sedentos de sangue. O Foro de São Paulo sabe que, se a democracia hondurenha resistir, surge uma pedra no caminho da dominação continental. Um exemplo triunfante de reação. Os comunistas sabem que Honduras deve ser subjugada o quanto antes, a qualquer custo.

Um resumo dos acontecimentos, já que a imprensa brasileira se recusa a contar a história toda: Manuel Zelaya e Hugo Chávez estavam prontos para instaurar o "socialismo do século XXI" (a velha ditadura do partido único) em Honduras. As instituições hondurenhas (Ministério Público, Forças Armadas, Congresso e Suprema Corte), em obediência à Constituição do país, tiraram o pirulito da boca das crianças. Zelaya, ex-futuro ditador, foi chutado antes da coroação. O chavismo foi mandado solenemente para a pqp. E isso é coisa que os democratas da região não podem tolerar: Chávez, Evo Morales, Daniel Ortega, Rafael Correa, Fidel & Raúl Castro e Lula correram para denunciar a barbaridade e prestar solidariedade ao companheiro. Também se uniram em defesa de Zelaya o resto da quadrilha da OEA, os socialistas da ONU, os socialistas da União Européia e o socialista elegante que ocupa a Casa Branca.

Mas a história que a televisão conta é outra: houve um golpe violentíssimo em Honduras, um retrocesso democrático, um estupro institucional. Os truculentos militares derrubaram o pobre Zelaya só porque o santo queria privilegiar as camadas pobres da população. Revoltante! Tudo orquestrado pela elite branca. É a única conclusão possível para os brasileiros que se desinformam diariamente lendo os nossos jornais.

Responda: você sabia que milhares de hondurenhos foram às ruas APLAUDIR a deposição de Zelaya? Enquanto eu escrevo, tarde de quarta (22), centenas deles estão novamente nas ruas de Tegucigalpa reiterando: "Zelaya, não te queremos" (escrito numa faixa que acabo de ver na internet). Você sabia que esses hondurenhos estão perplexos com a assessoria que a imprensa estrangeira está prestando a Chávez? Você sabia que Chávez e Daniel Ortega estão enviando agitadores para Honduras com o objetivo singelo de provocar o caos e forçar o retorno de Zelaya, mesmo que seja caminhando sobre poças de sangue?

Outra coisa que você não sabe:

Eu informei no meu blog na tarde de domingo (19): autoridades do departamento de Investigação Criminal de Honduras apreenderam computadores do palácio presidencial que traziam, vejam que bonito, os resultados do referendo que Zelaya queria promover na marra em 28 de junho, dia em que ele foi enxotado. Não houve referendo. Mas a apuração oficial já estava prontinha! Certificada e tudo mais. Não é incrível? Ele venceu um referendo que nem aconteceu. O povo já tinha decidido entronizar Zelaya antes mesmo de ir às urnas. Isso se chama socialismo do século XXI. Esses são os bandidos que estão sitiando Honduras. Essa é a história verídica que você não vê na televisão.

Por falar em Lula, ele mandou cortar todos os programas de ajuda técnica com Honduras para isolar o governo de Roberto Micheletti. O mesmo Lula que vai dar 300 milhões de dólares para Fidel Castro reformar o porto de Mariel. Fidel, aquele que possui uma ilha há 50 anos e executa os traidores da causa. Aquele que mantém centenas de cubanos presos por cometerem crimes de opinião. Um herói para Lula e todos os bolivarianos que não suportam a ousadia hondurenha.

Bruno Pontes é jornalista. http://brunopontes.blogspot.com/

Publicado no jornal O Estado.

Fonte: Mídia Sem Máscara

Divulgação: http://www.juliosevero.com/

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Linux "Cristão" chega à versão 5.0

de 


O Ubuntu CE (Christian Edition http://www.ubuntuce.com/ ) é uma variante do Ubuntu Linux para usuários cristãos que traz, além de todas as características do Ubuntu tradicional, software e modificações que os ajudarão a a viver uma "vida digital" condizente com sua fé.

Baseado no Ubuntu 9.04 (a versão mais recente), o Ubuntu CE tem softwares como o Xiphos e E-Sword, para estudo da Bíblia, OpenSong para facilitar a regência de corais e organização de partituras para missas e cultos, GnomeOffice como suíte Office, GnomeCash para organizar as finanças da congregação e um filtro de navegação na internet pré-configurado, baseado no DansGuardian, para evitar acesso a conteúdo impróprio.

O software é distribuído gratuitamente, na forma de uma imagem ISO de 700 MB para ser gravada em um disco CD-R. O processo de instalação é idêntico ao do Ubuntu tradicional, e é possível "converter" ao cristianismo um sistema Ubuntu já instalado (ubuntuce.com/convert.htm).

Embora não seja uma versão oficial do Ubuntu, e portanto não tenha direito ao suporte técnico da Canonical, o Ubuntu CE conta com um fórum na internet onde os usuários podem buscar auxílio junto a outros membros da comunidade.

O Ubuntu CE, assim como o próprio Ubuntu, é gratuito e está disponível em seu site oficialhttp://www.ubuntuce.com/ . E aqueles cuja fé pende para o outro lado, podem usar o Ubuntu Satanic Edition, disponível em ubuntusatanic.org/news.

Fonte: Terra / Geek
Dica do 
Roberson Marcomini

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